TESTIMONIALIT

Lue mitä asiakkaamme sanovat valmentajista ja millaisia tuloksia he ovat saaneet.

Nooralotta Neziri, Pikajuoksija

Opin entistä syvällisemmin kalorien ja hiilihydraattien syklityksestä ja kuinka se toimii käytännön esimerkein. Kävimme myös tarkasti läpi tarpeelliset lisäravinteet. Itselleni tärkeää oli juuri nuo käytännön esimerkit, jotta pystyin oikeasti toteuttamaan asioita ilman epävarmuutta.

Koitin aiemmin joka päivä syömään ”liian vähän”. Nyt kun opin syklityksen perusteet, olen pystynyt paremmin jaksottamaan kaloreita harjoitusten ehdolla.

Olen vasta hetken aikaa sitten saanut nämä neuvot ja koen jo nyt niistä olevan iso hyöty harjoitustehoihin! Lajini on siitä hankala, että urheilijan täytyy pystyä olemaan mahdollisimman kevyt, mutta vahva ja räjähtävä.

Haluaisin kannustaa urheilijoita ja ihan ei-urheilijoitakin ottamaan rohkeasti asioista selvää ja etsiä juuri itselleen sopiva ammattilainen apuun. Ravinto on yksi tärkeimmistä kehittymisen osa-alueista, joten siitä ei kannata tinkiä!

Vesa Tomperi, kevään 2018 Urheilijan ravintovalmennuksen osallistuja

Suvi Salmimies, Vapaaottelija

Tämä kolmen huippuammattilaisen toteuttama valmennus on parasta mitä suomalaiselle ravinto-osaamiselle on tapahtunut viimeiseen kymmeneen vuoteen.

Olli-Pekka Remes, kevään 2018 Urheilijan ravintovalmennuksen osallistuja

Jukka Jalonen, Jokerien ja Suomen maajoukkueen valmentaja

Samulilla on erittäin laaja käytännön tietopankki ravinto- ja fysiikkavalmennuksesta. Hänellä on selkeät arvot ja filosofia, joiden pohjalta hän valmentaa. Lisäksi hän välittää valmennettavistaan ja tekee töitä isolla sydämellä.

Aleksi Mäntykivi, Vapaaottelija

Kun otin oikeasti selvää siitä, kuinka paljon ravinto vaikuttaa tuloskuntooni olin yllättynyt. Pistin Teemun kanssa koko paletin remonttii ja sen jälkeen sairasteluista johtuvat treenitauot ovat jääneet historiaan.

Antti Pennanen, Päävalmentaja HPK ja Nuorten maajoukkueen valmentaja

Jos haluat jatkaa samalla tavalla ja pelkäät muutoksia, älä tee töitä Samulin kanssa. Jos haluat rikkoa rajojasi ja tehdä jotain uudistavaa, suosittelen tekemään töitä Samulin kanssa. Vahva osaaminen voimantuoton, huippu-urheilijan ravinnon ja muiden elämän osa-alueiden tasapainon kehittämiseen.

Sami Pätäri, Suomen vahvin mies 2014

Kun treenaa kovaa, niin ravinto ja lepo olisi syytä olla kunnossa. Moni ei arvaakaan kuinka kalliiksi huonot ravintoratkaisut tulevat urheilijalle ajan kuluessa. Eikä moni tiedä sitäkään, kuinka treeni luistaa, kun on virtaa ja kroppa on elinvoimainen. Jos haluaisin parasta tietoa mitä on saatavilla, niin kysyisin näiltä kavereilta.

Ville Nieminen, Stanley Cup-voittaja

Samulilla on uudistava ja selkeä näkemys ravintoasioihin. Valmennuksessa hän on kiinnostunut ihmisestä ja hänen hyvinvoinnistaan.

Päivi Saukkonen-Ahvenainen, Kirkkovenesoudun SM-hopeamitalisti ja kestävyysurheilija

Loppujen lopuksi oikeanlainen syöminen on aika yksinkertaista ja kikkailu ja hifistely pois. Aikaisemminkin söin (silloin, kun söin) aika terveellisesti mutta välillä iski epäily että pitäisikö sittenkin jotenkin tehdö toisin. Ja lisäravinteistakin sain aivan selkeän listauksen mitä kannattaa hankkia ja koska ottaa.

Pasi Ukkola, Aktiivinen suunnistusharrastaja ja ultramaratoonari

Ennen tilanne oli että söi tosiaan aamupalalla puuroa ja marjoja, eikä juurikaan mitään proteiinia. Syöminen oli erittäin epäsäännöllistä. Joskus meni päiviä ilman lämmintä ruokaa ja illalla viimeistään oli ukosta veto pois. Huono olo eikä oikein mitään jaksanut.

Syömisen merkitystä ei voi korostaa liikaa. Paljon ja säännöllisesti on syötävä. Ei ole aina halpaa, mutta mikä lohduttaa niin melko perusruoalla pärjää. Ei ole turhaa hifistelyä.

Suurin muutos itselle on se, että vireystaso ja jaksaminen ovat paljon
parempaa mitä ennen. Kiukut ynnä muut vaivat ovat jääneet pois.

Pasi Mannonen, Amerikkalainen jalkapallo

En aikaisemmin ollut tajunnut kuinka iso osa ruokavaliolla on treeneissä sekä ihan normielämässä. Parannus oli huomattava, kun Teemu auttoi tekemällä ruokaohjelman.

Ei missään tapauksessa kannata vähätellä ravinnon osuutta treenamisessa lajista riippumatta.

Olin treenannut liikaa ja lipsahdin ylikunnon puolelle. Ei maistunut treeni, eikä ruoka muutaman kk levonkaan jälkeen. Teemun ohjeiden jälkeen tilanne parantui huomattavasti. Yhtenä vaikeutena itselläni on vielä vuorotyö, joka tuo omia haasteitaan treenamiseen.

Nyt tilanne on hyvä ja jatkan vielä peliuraani 50-vuotiaana. Jaksaminen parantunut huomattavasti, sekä kentällä että kentän ulkopuolella. Palautuminen esim. peleistä on ollut parempaa.

Joni Iman, Bjj / Lukkopaini

Olen löytänyt sen oman yksinkertaisen laadukkaamman tavan syödä tässä ruokavalioiden ja ”dieettien” viidakossa. Tästä iso kiitos kuuluu Teemulle joka aika pienillä tipseillä on ohjannut omaa ajattelua ja muutosta ruokavaliomallien suhteen, rennompi lähetyminen asiaan nykyisin.

Aikaisemmin yleisvire ja jaksaminen ihan jo arjessa oli huonompaa. Loppujen lopuksi kyse ei ollut isoista jutuista.

Tilanne on nyt erittäin hyvä, väitän että jos ei olisi ravintoasiat kunnossa ja sitä kautta yleisvire hyvä, niin en tiedä olisiko täysipainoinen kovan painilajin treenaaminen edes mahdollista enää tässä iässä, tuskin.

Tuntuu että ruokavaliolla on iso vaikutus myös vammojen hoidossa, joita itselläkin on joitakin ollut ja silti kunto edelleen todella hyvä, vammat selätetty.